Digitaalisuuden tulee olla osa ydinliiketoimintaa
Yritykset eivät osaa investoida tulevaisuuteen, eli digitaalisuuteen. Monissa yrityksissä digitaalisuuden vaikutusta liiketoimintaan ei edelleenkään ymmärretä eikä digitaalisia ratkaisuja osata suunnitella ja toteuttaa käytännössä. Suurin syy digitaalisten investointien vähyyteen on kannustavien esimerkkien, rohkeuden ja aidon yrittäjyyden puute.
Näin kirjoittaa asiantuntijayritys Motley Agencyn perustaja Arto Martonen Panostajan uusimmassa blogissa. Martosen mielestä digitaalisuuteen ja tulevaisuuden tuottoihin tulisi investoida vähintään yhtä paljon kuin nykyiseen liiketoimintaan. Hän neuvoo hakemaan mallia startupeista, joissa uskalletaan kannibalisoida perinteisen liiketoiminnan ratkaisuja.
Digitaaliset ratkaisut ovat Martoselle erittäin tuttuja, sillä Motley Agency on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa esimerkiksi Stockmannin, Helenin ja Raision tulevaisuuden strategioita ja liiketoimintamalleja. Martonen on myös ollut mukana konsultoimassa Granon digitaalista muutosta.