Pinnalla nyt: Vaikuttajat vaikuttuneita Gugguusta
Gugguun syksy on ollut energinen. Osallistuminen lokakuussa finaaliin päättyneeseen Kasvu Open –tapahtuman Kasvunpolku-sparraukseen on poikinut hyviä asioita. Konkreettisin on ruotsin- ja saksankielisten verkkokauppojen avaaminen paljon suunniteltua aikaisemmin.
– Sparrauspäivistä saimme monenlaista näkökulmaa. Osa ajatuksista on viety jo käytäntöön, osasta on vielä ammennettavaa pitkään. Varsinkin verkkokaupan suhteen voi olla odotettavissa yhteistyötä, katsotaan nyt, operatiivinen johtaja Anne Valli ynnää ja kehuu Gugguun saamaa vahvaan kokemukseen perustuvaa rohkaisua suunnitelmiinsa.
Verkkokaupan kehittämisen rinnalla Gugguu on tehnyt jo pitkään vaikuttajamarkkinointia. Kun joku kärkivaikuttajiin lukeutuva tägää kehuakseen brändiä, on se brändille hyvin merkittävää.
– Kun Ruotsista saa 10 -20 kärkivaikuttajaa kiinnostumaan tuotteista ja käyttämään niitä, saavuttaa sillä jo koko halutun kohderyhmän. Minttu Räikkösen ansiosta olemme saaneet näkyvyyttä ja tunnettavuutta kuin myös kontakteja, joita emme muuten olisi tavoittaneet.
Anne viittaa taannoiseen lehtikuvaan, jossa Ruotsin prinssi Gabrielilla oli Gugguun lippalakki.
Oma lähestyminen sosiaalisen median vaikuttajaan poiki myös tägäyksen Elle-lehteen, kun kyseinen henkilö ihastui vaatteisiin ja hehkutti löytäneensä uuden lempibrändin. Kuvassa olivat hänen lapsensa puettuina Gugguun vaatteisiin.
Lisää some-näkyvyyttä on luvassa lähiviikkoina, kun Levillä vastikään kuvattu jouluvideo tulee julki, uskoo Anne.