Ajankohtaista: Gugguu vahvistuu - myymälä kivijalkaan

Gugguu on avannut ensimmäisen oman liikkeensä Helsingin Mikonkadulle. 2012 perustettu yritys on tähän asti operoinut vain verkkokauppana. Liiketoiminnan nopea kehitys onnistui sosiaalisen median ja verkkomyynnin avulla.

Tosin yritys ehti jalkautua ennen joulukuisia avajaisiaan marraskuussa pääkaupunkiseudulle avattuun outlet-ostoskylään. Helsinki Outletissä on rintarinnan yli 40 huippumerkkiä niin kotimaasta kuin maailmalta.

– Ratkaisu oli pitkän harkinnan tulos. Olemme odottaneet oikeaa aikaa ja paikkaa. Nyt koitti se hetki. Kivijalkakauppa tukee jo luotua brändiä ja rakennettua strategiaa, Anne Valli kertoo.

Oma 47 neliön liike keskelle maailmanlaajuisesti tunnettuja merkkiliikkeitä on Gugguulle selkeä brändiä tukeva strateginen valinta. Fyysinen liiketila palvelee tunnettavuutta, toimii jakelukanavana tuotteelle, joka pitää tuntea hyppysissä, mikä taas vahvistaa uusasiakashankintaa.

Keskeinen sijainti ihan Helsingin ydinkeskustassa sopii Gugguun Show Room -ajatteluun. Siksi itsenäisyys aukioloajoista päättämisessä on ehdoton edellytys brändiin kuuluvien asiakastapaamisten järjestämiseksi.

Jalkautuminen pääkaupunkiseudulle on kasvattanut Gugguun työntekijämäärää. Nykyään yrityksessä työskentelee osa- tai kokoaikatyössä kaikkiaan 23 ihmistä Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.

– Tämä harppaus oli meille iso. Tähän saakka olemme kasvaneet jatkuvasti ja on haluttu pysyä kasvun mukana. Se tarkoittaa, että olemme luoneet jatkuvasti uutta. Nyt markkinatilanne on erilainen. Se vaatii erilaista toimintaa. Pohja ja perusasiat ovat kunnossa, joten nyt on keskitytty enemmän strategian mukaisten prosessien kehittämiseen, jotta päästään seuraavalle askelmalle, Anne ynnää.