Esimerkillistä toimintaa: Jatkuvalla mittauksella huikean tyytyväisiä asiakkaita
Panostajan omistusyhtiö KotiSunin asiakastyytyväisyyttä on mitattu noin vuoden ajan soittamalla suoraan asiakkaalle kerran kuukaudessa. Kyselyn tekee ulkopuolinen toimija. KotiSunin asennusjohtaja Pauli Mäkitalon mukaan tämä on osoittautunut erinomaiseksi tavaksi saada kattavaa ja rehellistä palautetta palveluista.
Mittaamisen myötä KotiSunin jo ennestään hyvällä tasolla ollut asiakastyytyväisyys on kehittynyt entistäkin paremmaksi. Yhä useampi asiakkaista on ilmoittanut suositelleensa KotiSunia myös käytännössä.
”Asiakastyytyväisyys on ollut meille aina tärkeää, mutta ilman mittausta ja suoraan asiakkaalta tulevaa palautetta asia jää tulkintojen ja arvailujen varaan. Vastaukset ja sanalliset arviot tarjoavat erittäin arvokasta dataa yritysjohdolle ja esimiehille toiminnan kehittämiseen sekä tärkeää palautetta työntekijöille työstään.”
Mäkitalo kertoo olevansa erittäin ylpeä koko KotiSunin henkilöstön panoksesta asiakastyytyväisyyden eteen.
”On ollut ilo huomata, miten suurella mielenkiinnolla asiakastyytyväisyyskyselyiden tulokset on otettu vastaan. Tämä kertoo, miten motivoitunut ja kehittymishaluinen henkilöstömme on. Useampana kuukautena asiakastyytyväisyytemme on ollut täydet 100 %. Lukema on huikea, mutta niin ovat myös henkilöt sen takana.”